Przygotuj ceny na lato

Sprzedawcy detaliczni doświadczają 30% spadku aktywności w okresie letnim w porównaniu do grudnia. Możesz uzyskać lepszy sezon letni, wykonując kilka kroków.

Picture of Nikolaj Lauridsen
Nikolaj Lauridsen
Follow us on social media

Ceny na lato

Wraz ze zbliżającym się sezonem letnim, środowisko sprzedaży detalicznej odnotowuje 30% spadek w porównaniu do grudnia. Jak zatem zwiększyć sprzedaż, utrzymując niskie koszty utrzymania i porządkując swoje zapasy?  

W tym poście na blogu omówię praktyczne sposoby usprawnienia działania Twojego sklepu e-commerce w mało dynamicznym okresie letnim, mając nadzieję na zapewnienie udanegoi dochodowego sezonu.

 

Letnie trendy

Sezon letni obfituje w ekscytujące produkty i okazje do tworzenia świetnych kampanii skierowanych do klientów poszukujących dobrych letnich ofert, cieszących się słoneczną pogodą lub przygotowując się do wakacji.

Znalezienie odpowiednich produktów do Twoich letnich kampanii wymaga analizy i przygotowania się do zebrania wszystkich istotnych danych. Oto badania rynku i konkurencji, badania trendów i wpływowych osób oraz dane historyczne, które pomogą Ci wybrać odpowiednie produkty na lato.

Ceny na lato

Co robią Twoi konkurenci?

Przeprowadzenie badań rynku i konkurencji pomoże Ci zrozumieć, jakie produkty zyskują na popularności, na podstawie badań Twoich klientów, co pomoże Ci zawęzić lukę w znalezieniu odpowiednich produktów do Twojego letniego asortymentu. Badanie rynku w połączeniu z analizą konkurencji pomoże Ci utrzymać konkurencyjną pozycję przez całe lato. Analiza konkurencji dostarczy Ci również informacji o cenach, dzięki czemu Twoje produkty będą podążać za ofertą rywali. 

Ale jak to zrobić najskuteczniej?

Nasze narzędzie PriceShape może, korzystając z punktów danych, szybko sprawdzić zgodność Twojego produktu i w ten sposób zmienić cenę, dzięki czemu możesz rywalizować, pokonywać i zdobyć sprzedaż swojego głównego konkurenta.

Dobrym pomysłem jest sprawdzenie pozycji cenowych swoich produktów, można to zrobić, korzystając ze statystyk dostarczanych przez Google Analytics i danych zebranych przez PriceShape. Jeśli produkty będą dobrze wypozycjonowane, generując odpowiednią marżę i dużą liczbę wyświetleń, zmiany nie będą potrzebne. 

Jeśli jednak tak nie jest, ustalenie nowej ceny może być korzystne, jeśli chcesz utrzymać konkurencyjną pozycję. Korzystanie z tagów dynamicznych w PriceShape zapewnia kilka różnych sposobów identyfikacji tych produktów. Odpowiednie produkty zostaną wybrane na podstawie Twoich preferencji i zasad cenowych. Nie martw się, Twój Menedżer ds. sukcesu klienta będzie gotowy przeprowadzić Cię przez te kroki, dzięki czemu bez problemu wprowadzisz odpowiednie zmiany cen.

PriceShape pomoże Ci również mieć oko na konkurencję i jej letnie kampanie, a także zawsze zapewni Ci utrzymanie pożądanej wydajności. Nasze dynamiczne grupowania mogą dodatkowo pomóc Ci śledzić wyniki tych produktów i promować je w kampaniach, w których produkty te generują największe zainteresowanie i sprzedaż. Pomoże Ci to podejmować oparte na danych decyzje dotyczące wyboru produktów i alokacji swoich zasobów.

 

Influencerzy dostrzegają trendy

Influencer marketing to forma marketingu, którą wiele firm wykorzystuje do promowania siebie i swoich produktów. Influencerzy wzbudzają zaufanie wśród swoich obserwujących, co oznacza, że często będą bardziej wiarygodni, reklamując produkt lub usługę niż zwykłe kampanie marketingowe. Dlatego przydatne jest śledzenie trendów w grupie docelowej, aby zobaczyć, jakie trendy panują na rynku i na jakich elementach skupiają się podczas promowania produktu. Influencerów można znaleźć głównie na Instagramie, TikToku i YouTube

Korzystanie z narzędzi takich jak Google Trends zapewni Ci wgląd w to, jakie tematy i hasła cieszą się popularnością i są najczęściej wyszukiwane. Dane te pozwolą Ci znaleźć rynek docelowy i to, co jest na nim popularne. Następnie możesz podjąć decyzję opartą na danych na podstawie tych ustaleń, aby wybrać odpowiednie produkty na lato dla swojej firmy. 

 

Czy dane historyczne są ważne? 

Czy w zeszłe wakacje udało Ci się coś osiągnąć, co było dobre, a co nie poszło zgodnie z planem? Niezwykle ważne jest, aby spojrzeć wstecz i przeanalizować historyczne dane dotyczące sprzedaży oraz analizy witryny internetowej, aby zidentyfikować wzorce i trendy z poprzednich sezonów letnich. 

Ale co jest w takim razie ważne?

Trzeba szukać produktów, na które w poprzednim sezonie letnim zaobserwowano zwiększony popyt i wyższe współczynniki konwersji. Dane te można połączyć z danymi historycznymi zgromadzonymi na Twoim koncie PriceShape, które pokazują głównych konkurentów i ich lokowanie produktów. Zebrane dane mogą pomóc Ci w podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzania zapasami i wyborem produktów, a także mogą pomóc w zaplanowaniu letniej kampanii.

Po wykonaniu wszystkich powyższych kroków powinieneś ograniczyć ogólny plan do kilku interesujących produktów letnich, które możesz uwzględnić w kampaniach, aby zapewnić sobie udany sezon letni.

Ceny na lato

Jak wygląda stan Twoich zapasów?

Ostatnią przydatną rzeczą, na którą możesz zwrócić uwagę, jest zarządzanie zapasami. Pozwala to uzyskać informacje na temat produktów sezonowych, które są pozostałościami z zeszłego roku lub wolno się sprzedają. Kiedy już znajdziesz swoje słabe produkty, dobrym pomysłem będzie próba ich wyeliminowania. PriceShape pomoże Ci zidentyfikować te produkty, dzięki czemu będziesz mógł stworzyć odpowiednią regułę i strategię cenową w oparciu o swoje preferencje dotyczące punktów cenowych. O czym należy pamiętać, analizując zarządzanie zapasami:

Wykorzystaj dynamiczne grupowanie, aby zidentyfikować podmioty, które sprzedają się słabiej: Przejrzyj dane dotyczące zapasów i zidentyfikuj produkty, które znajdują się w magazynie przez dłuższy czas lub mają niską sprzedaż. Dobrze jest wyeliminować te przedmioty, gdyż mogą one zajmować cenne miejsce w magazynie i blokować Twój kapitał. 

Oferty outletowe: Stwórz letnią wyprzedaż, aby zachęcić klientów do zakupu produktów o słabej zbywalności lub produktów sezonowych. Oferuj rabaty, oferty pakietowe lub promocje typu „kup jeden, drugi zyskaj gratis”, aby zachęcić do zakupów. Możesz wykorzystać punkty danych w PriceShape do identyfikacji produktów outletowych.

Przejrzyj i dostosuj swoje zarządzanie zapasami: Analizuj wzorce popytu, punkty ponownego zamówienia i czasy realizacji, aby zoptymalizować poziomy zapasów w sezonie letnim.

Stosując jedną lub wszystkie z tych strategii, możesz skutecznie wyczyścić swoje zapasy w sezonie letnim, minimalizując jednocześnie ilość odpadów i maksymalizując sprzedaż. 

 

Streszczenie 

Podsumowanie powyższych informacji. Stosowanie się do tych wskazówek zwiększy sprzedaż, a jednocześnie pozwoli uporządkować zapasy. Te kroki mogą być czasochłonne, jeśli zrobisz to wszystko ręcznie. PriceShape to narzędzie, które może szybko pomóc Ci wdrożyć te kroki, aby pozostać przed konkurencją. 

PriceShape pomoże Ci dostrzec trendy, poprawnie wyświetlić produkty oraz wykorzystać dane dotyczące wydajności i zapasów. Korzystanie z tych danych może pomóc Ci ulepszyć letnie kampanie, przyciągnąć klientów i skutecznie zarządzać asortymentem, co, miejmy nadzieję, przełoży się na udany i dochodowy sezon.

Jeżeli chcesz omówić którykolwiek z powyższych punktów, skontaktuj się ze swoim Menedżerem ds. sukcesu klienta i umów się na spotkanie w ramach planu letniego. 

Życzymy udanego lata! 

 

nila card