W jaki sposób dynamiczna wycena może pomóc Ci zoptymalizować sprzedaż podczas Czarnego Tygodnia?

Zbliża się Czarny Tydzień, będący dla sprzedawców detalicznych jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń zakupowych w roku, charakteryzującym się niesamowitymi zniżkami i zwiększonymi wydatkami konsumenckimi.

Picture of Thomas Mouritsen
Thomas Mouritsen
Follow us on social media

 

W jaki sposób dynamiczna wycena może pomóc Ci zoptymalizować sprzedaż podczas Czarnego Tygodnia?

W naszym wcześniejszym poście na blogu Czy masz na stanie odpowiednie produkty na Czarny Piątek 2023? omówiliśmy kwestię przygotowania odpowiednich produktów na Czarny Piątek. Dla większości sprzedawców internetowych umiejętność wyróżnienia się i jak najlepszego wykorzystania tego wydarzenia ma kluczowe znaczenie dla całorocznego wyniku finansowego. Prawdopodobnie w Twojej firmie zakończono już planowanie strategii na Czarny Tydzień. Najbardziej efektywna strategia, jeśli oczywiście zostanie odpowiednio wdrożona, wygląda następująco: Dynamiczna wycena i jej zalety.

 

Czym jest dynamiczna wycena?

Dla osób, które nie znają tego terminu, dynamiczne ustalanie cen to strategia, która pozwala sprzedawcom detalicznym dostosowywać ceny swoich produktów w odpowiedzi na różne czynniki, takie jak popyt, ceny konkurencji, stan magazynowy itp. Takie elastyczne podejście do cen pomaga Twojej firmie znaleźć optymalny punkt odniesienia dla swoich cen, aby zmaksymalizować przychody i zyski bez konieczności ciągłego ich samodzielnego dostosowywania. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym poście na blogu„Dynamiczna wycena w handlu detalicznym: rzeczy, o których warto wiedzieć”. 

 

Dlaczego sprzedawcy internetowi powinni korzystać z dynamicznej wyceny podczas Czarnego Tygodnia?

Podczas Czarnego Tygodnia sprzedawcy detaliczni intensywnie rywalizują ze sobą o uwagę kupujących. Ponieważ w czasie tej gorączki zakupowej popyt na produkty wzrasta do niespotykanego wcześniej poziomu, znalezienie właściwej równowagi między rentownością a konkurencyjnością staje się trudnym wyzwaniem. Kupujący w ramach Czarnego Tygodnia zwracają szczególną uwagę na cenę i chętnie spędzą nawetdwie godziny na wyszukiwaniu najlepszych ofert i rabatów; dlatego musisz być innowacyjny, jeśli chcesz, aby konsumenci wybierali Twoje produkty.

 

Jakie są zalety dynamicznej wyceny podczas Czarnego Tygodnia?

Ogólnie rzecz biorąc, dynamiczna wycena zapewnia sprzedawcom detalicznym wiele korzyści, zwłaszcza podczas Czarnego Tygodnia. Kiedy popyt wzrasta do najwyższych poziomów w roku, ważne jest, aby prawidłowo ustalić swoje ceny.. Dzięki dynamicznemu ustalaniu cen możesz szybko reagować na zmiany cen konkurencji. Jeśli Twój konkurent obniży cenę, odpowiednie narzędzie pomoże Ci się z nią zrównać lub ją przewyższyć, sprawiając, że pozostaniesz konkurencyjny w zakresie kluczowych produktów.

Dynamiczna wycena
Optymalnie zarządzaj swoimi strategiami cenowymi
Istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci w tym konkretnym zadaniu – jednym z nich jest PriceShape. To nie tylko narzędzie do wyceny, które automatycznie może pomóc Ci w zmianie cen, ale także narzędzie, które dostarcza wszystkich niezbędnych danych, aby pomóc Twojej firmie dobrze się rozwijać. 

Kolejnym istotnym aspektem dynamicznej wyceny jest maksymalizacja przychodów przy zastosowaniu odpowiedniej strategii cenowej. Kto by tego nie chciał? Zwłaszcza w szczytowych okresach zakupowych, takich jak Czarny Tydzień. Jest to możliwe poprzez ustalenie odpowiednich strategii cenowych, uwzględniających stan zapasów i popyt. Informacje te mogą pomóc Ci w natychmiastowym reagowaniu na zmiany dotyczące popytu, stanu zapasów i zmiany cen konkurencji. 

Maksymalizujesz swoje przychody i zapewniasz sobie efektywne zarządzanie zapasami, co pozwala na bardziej agresywne ustalanie cen produktów, których masz dużo na stanie, a wobec produktów, na które jest duży popyt, możesz postąpić bardziej konserwatywnie, aby nie wyprzedały się całkowicie podczas Czarnego Tygodnia. PriceShape pozwala łatwo dostosować ceny, gdy zmiany na rynku przyciągają do Ciebie więcej klientów. To narzędzie może zapewnić świetne rezultaty w każdej sytuacji, ale może być jeszcze bardziej istotne podczas Czarnego Tygodnia, kiedy wydatki konsumentów są największe.

 

Ustal odpowiedni rabat na swoje produkty 

Czarny Tydzień to dla Twojej firmy ogromna szansa na zwiększenie sprzedaży i nawiązanie kontaktu z klientami. Korzystanie z narzędzia takiego jak PriceShape to świetny sposób, aby zapewnić sobie konkurencyjne ceny. Opracowaliśmy zaawansowane narzędzie do optymalizacji cen, które może integrować ze sobą różne informacje dotyczące zapasów, wydajności i inne dane rynkowe, aby szybko zoptymalizować Twoje ceny.

Jedną z mocnych stron PriceShape jest to, że możemy tworzyć dynamiczne rabaty w oparciu o warunki rynkowe. Oznacza to, że możesz wprowadzać innowacyjne rozwiązania w sposobie ustalania rabatów dla swoich produktów.  Zamiast dawać stałą zniżkę np. 20% rabatu na daną markę lub kategorię, możesz pozwolić naszemu systemowi na dynamiczne ustalanie cen pomiędzy np. 15% a 25% rabatem. W ten sposób, nawet stosując rabaty w ramach jednej kampanii, możesz mieć pewność, że ceny Twoich produktów nie są niepotrzebnie obniżane, co pomaga zachować odpowiednią marżę i zapewnia optymalizację przychodów. 

Czarny Piątek

Wykorzystaj w pełni swoje kampanie reklamowe Google Ads

Oprócz ustalania dokładnych cen i zapewniania odpowiedniego stanu zapasów przez cały Czarny Tydzień, narzędzie do dynamicznej wyceny, takie jak PriceShape, może również pomóc Ciw zarządzaniu kampaniami reklamowymi Google Ads. Narzędzie to podpowie Ci, jak agresywnie powinieneś ustalać stawki na różne produkty w swoich kampaniach w Google Ads. Podpowie Ci również, jakie produkty warto promować na swoich kontach na Facebooku i Instagramie. 

Historia sukcesu naszego klienta, marki GearFreak, opisuje, jak po odpowiedniej analizie jego kampanii reklamowych Google Ads i po dostosowaniu ich do danych dostarczonych przez PriceShape, pomogliśmy mu zwiększyć swoją obecność na szwedzkim rynku o 300%. 

Identyfikując produkty, w przypadku których marka GearFreak może pozostać konkurencyjna, udało im się odpowiednio zaplanować budżet marketingowy w Google Ads we współpracy z firmąNovicell. Novcell jest naszym oddanym partnerem, pomagającym swoim klientom maksymalizować korzyściwynikające z danych zebranych przez PriceShape. To partnerstwo owocuje niezwykle cenną pomocą dla naszych klientów w osiąganiu optymalnych wyników.” - GearFreak, studium przypadku, 2023

Powszechnie wiadomo, że podczas Czarnego Tygodnia ceny zmieniają się znacznie częściej niż zwykle, w związku z czym produkty, na które ustaliszkonkurencyjne ceny na początku tygodnia, mogą przestać być konkurencyjne w dalszej części tygodnia. Jeśli Twoje kampanie nie zostaną odpowiednio skorygowane, możesz wydać większość swojego budżetu marketingowego na niewłaściwe produkty. Korzystanie z narzędzia do dynamicznej wyceny może pomóc Ci w efektywniejszej alokacji wydatków.  

Czy chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób dynamiczna wycena może pomóc Ci zoptymalizować Twoją działalność?

 

Thomas Egholm Mouritsen