„Wiele osób jest przekonanych, że narzędzia do ustalania cen służą głównie do obniżania cen w celu utrzymania konkurencyjności, ale prawda jest taka, że bardzo często korzystamy z PriceShape także w celu strategicznego podnoszenia naszych cen. Zwłaszcza w przypadku produktów, które dobrze się sprawdzają, zwiększając w ten sposób nasze marże”.
Współzałożyciel firmy GearFreak, Kristian Juel Rasmussen.
GearFreak zostało założone w 2008 roku przez dwóch przyjaciół – Kristiana i Caspera. Ich celem było zaspokojenie potrzeb żołnierzy zawodowych za pomocą najnowszego i najlepszego na rynku sprzętu. Z czasem ich oferta produktów powiększyła się o sprzęt outdoorowy i myśliwski, rozszerzając grupę docelową z segmentu profesjonalnego na osoby zainteresowane aktywnościami na świeżym powietrzu. Dziś firma GearFreak oferuje ponad 30 000 produktów i działa w 9 krajach.
Pod koniec 2019 roku GearFreak i PriceShape rozpoczęły współpracę, ponieważ GearFreak miał silną potrzebę reagowania na szybko zmieniającą się sytuację na rynku. Ponadto firma GearFreak musiała skrócić czas przechowywania swoich produktów w magazynie, ale brakowało jej odpowiednich narzędzi do identyfikowania produktów wolno sprzedających sięi zarządzania nimi.
Kiedy GearFreak zaczęło korzystać z PriceShape, szybko zidentyfikowali te wolno sprzedające się produkty i przyczyny takiego stanu rzeczy. Częściowo wynikało to z ich tendencji do ustalania cen tych produktów o około 10% wyższych niż ceny u konkurencji w przypadku najbardziej poszukiwanych produktów, co pozycjonowało ich jako jednego z droższych graczy na rynku.
„Nasze przychody znacznie wzrosły od czasu rozpoczęcia współpracy z PriceShape. Teraz możemy zlokalizować produkty, których sprzedaż jest powolna i dostosować nasze ceny do rynku, aby zachować konkurencyjność”.
Współzałożyciel firmy GearFreak, Kristian Juel Rasmussen.
Około rok temu GearFreak rozszerzył swoją działalność na aż 9 rynków międzynarodowych. To właśnie PriceShape pomógł im w optymalizacji swojej obecności na tych rynkach. Korzystając z PriceShape, GearFreak mógł zidentyfikować produkty, których ceny były konkurencyjne w stosunku do tych na rynku, oraz te, które wymagały szczególnej uwagi. Dziś ich największym rynkiem międzynarodowym jest Szwecja. Współpracując z naszym partnerem, firmą Novicell, powiększyli swój szwedzki rynek o 300%.
„Reklamy Google Ads są istotnym czynnikiem sukcesu lub porażki firmy e-commerce. Większość przychodów sklepu internetowego generowana jest przez wyszukiwania w Google i kliknięcia za pośrednictwem Google Ads. W 2022 r. samo Google Ads odpowiadało za 71% przychodów cyfrowych firmy GearFreak w Szwecji”.
Novicell Dania, przypadek GearFreak
Identyfikując produkty, w przypadku których marka GearFreak może pozostać konkurencyjna, we współpracy z firmą Novicell udało jej się odpowiednio zaplanować budżet marketingowy w Google Ads. Novicell jest naszym oddanym partnerem, pomagającym swoim klientom maksymalizować wartość danych zebranych przez PriceShape. To partnerstwo owocuje niezwykle wartościową pomocą dla naszych klientów w osiąganiu optymalnych wyników.
Dzięki zastosowaniu narzędzia PriceShape GearFreak doświadczył znacznej oszczędności czasu. Monitorowanie cen i trendów rynkowych oraz niezbędne dostosowania cen to zadanie bardzo czasochłonne.
„Często pomijaną kwestią są podwyżki cen produktów. Na przykład jeśli dostosujemy koszty ze względu na podwyżki, PriceShape automatycznie dostosuje ceny sprzedaży, gdy tylko ta informacja zostanie zgłoszona. Odbywa się to w oparciu o wybraną regułę cenową zdefiniowaną na bazie pożądanej marży zysku dla danego produktu. Jest to także funkcja, o której ludzie nie zawsze myślą, ale jej ręczne wykonanie zajmuje dużo czasu”.
Współzałożyciel firmy GearFreak, Kristian Juel Rasmussen.
PriceShape jest używane w niemal wszystkich działach firmy GearFreak: marketingu, zaopatrzenia i handlu elektronicznego, a także jest używany jako narzędzie referencyjne. Pomaga im to posiadać ogólny obraz rynku, zachować konkurencyjność i mieć pewność, że ich decyzje opierają się na starannie zebranych danych. Pracownicy z działu marketingu mogą zidentyfikować kampanie, które będą prowadzone dla najbardziej poszukiwanych produktów i pozwala to upewnić im się, że ceny danej kampanii są odpowiednie. Zwykle skutkuje to bardziej opłacalną kampanią, ze znacznie większym ROAS i mniejszym budżetem, co przekłada się na bardziej skuteczne wyniki.
Następnie dział zakupów może zamówić odpowiednią ilość produktów na podstawie swojego aktualnego stanu magazynowego. GearFreak może teraz szybko identyfikować produkty z krótkim szacowanym czasem dostępności (WOH), które należy zamówić, zanim ich zapas się skończy. Wreszcie dział E-commerce dba o to, aby ich produkty były promowane w Zakupach Google w oparciu o dane zebrane za pośrednictwem PriceShape.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z Waszego narzędzia i nie moglibyśmy się bez niego obejść w naszej codziennej pracy. Wasza platforma jest bardzo przyjazna dla użytkownika, a wdrażanie nowych pracowników jest łatwe, ponieważ jest intuicyjna i łatwa w obsłudze”.
Współzałożyciel firmy GearFreak, Kristian Juel Rasmussen.
Kristian podkreśla, że PriceShape stało się w ich firmie niezbędnym narzędziem. Dane są teraz skonsolidowane w jednym miejscu, co pozwala na szybki dostęp do całościowej perspektywy rynku, a co za tym idzie, procesu decyzyjnego opartego na faktach.
„PriceShape przekroczył nasze oczekiwania, oferując więcej, niż się spodziewaliśmy. Niezwykłą korzyścią był nie tylko fakt, że wykorzystaliśmy to narzędzie do obniżenia cen, aby zachować konkurencyjność, ale także zidentyfikowaliśmy grupy produktów, które niekoniecznie są wrażliwe na cenę, co pozwoliło nam zwiększyć nasze marże. To, w połączeniu z doskonałą i szybką obsługą klienta, sprawia, że PriceShape jest narzędziem, bez którego nie możemy się już obejść”.
Współzałożyciel firmy GearFreak, Kristian Juel Rasmussen.