„Mój dzień pracy zwykle zaczyna się od spojrzenia na mój osobisty pulpit nawigacyjny w PriceShape. Z pomocą dynamicznych tagów mogę uzyskać szczegółowy obraz istotnych informacji na temat zmian cen u konkurencji, a także tego, które produkty są dla nas najmniej opłacalne”.
– Klavs Steenhof, dyrektor ds. technologii cyfrowej, Intersport Dania
Intersport to międzynarodowa organizacja zajmująca się sprzętem sportowym. Pragnie zapewnić swoim klientom jak najlepsze doświadczenia w sieci i sklepach stacjonarnych, aby osiągnąć pełną satysfakcję z produktu i zadowolenie klienta. W Danii firma Intersport posiada 60 sklepów na terenie całego kraju. Koncentrują się na tym, aby klient mógł znaleźć różnorodny sprzęt sportowy wysokiej jakości w dobrej cenie.
Intersport Dania wie już, które marki cieszą się popularnością wśród ich klientów. PriceShape zapewnia wgląd w to, czy te markowe towary mają najbardziej optymalną cenę, dzięki czemu klient końcowy wybiera Intersport Dania zamiast konkurencji. Ponadto używają tego narzędzia do czegoś więcej niż tylko ustalania cen. Służy im ono do sprawdzania stanu zapasów, czasu przechowywania produktów i ustalenia, gdzie budżet marketingowy jest wykorzystywany najbardziej optymalnie.
„Wiedza cyfrowa jest również wykorzystywana
do ulepszania obsługi naszych klientów w sklepach.”
Intersport Dania oferuje swoim klientom zarówno usługi fizyczne, jak i internetowe oraz zapewnia klientom doświadczenie wielokanałowe. Klient znajduje się często w różnych kanałach, w zależności od tego, jakiego produktu szuka. Jeśli klient szuka butów do biegania, firmie Intersport Dania łatwiej będzie przekazać mu najlepsze wskazówki w sklepie stacjonarnym, np. w formie analizy stylu biegania. Po wybraniu odpowiednich butów do biegania, następnym razem klient może dokonać ich zakupu online.
„Zapewniamy naszym klientom wielokanałowe doświadczenie, a PriceShape pomaga nam nie tylko w internecie, ale także w aranżacji naszych sklepów. Produkty o wysokim współczynniku konwersji i dobrej marży dają wgląd w to, które produkty warto przenieść w pobliże kas. Produkty dodawane na końcu do koszyka wysyłkowego online mogą pomóc w generowaniu większej sprzedaży w sklepie”.
Intersport Dania zyskał kompleksowy obraz rynku i zmienił swoją markę, korzystając z PriceShape. Ich ogólna wydajność w sieci, odkąd zaczęli korzystać z tego narzędzia, znacznie się poprawiła, ze wskaźnikiem wynoszącym 200 rok do roku. Przełożyło się to również na wyższy współczynnik konwersji i 20% wzrost ruchu online.
Wyższy współczynnik konwersji wynika z nowej strategii cenowej Intersport Dania. Wcześniej wyceniali swoje produkty, ręcznie przeglądając ceny konkurencji. Dzięki PriceShape nie tylko automatycznie znaleźli swoją konkurencję i ich ceny, ale także wychwycili nowe trendy, co pomogło im znaleźć produkty najbardziej poszukiwane przez ich klientów. Dynamiczna wycena pomaga prawidłowo wycenić te produkty, zwiększając rozmiary koszyka.
Klavs podkreśla, że PriceShape jest wykorzystywany nie tylko jako narzędzie do ustalania cen, ale także narzędzie, które znacznie usprawniło ich współpracę wewnętrzną. Z narzędzia korzystają ich zespoły cyfrowe, marketingowe i zakupowe.
„Gdybyśmy mieli wykonać tę samą pracę bez PriceShape, musielibyśmy to zrobić,
zatrudniając o 3-4 więcej pracowników niż obecnie.”
Współpraca między działami zapewniła zupełnie inne spostrzeżenia na temat tego, na których produktach warto się skupić. Zapewniło nam to wgląd w trendy rynkowe i informacje, jakie produkty powinien kupować dział zakupów. W ogólnym przeglądzie pokazane zostały także produkty naszej firmy charakteryzujące się wolnym tempem sprzedaży. Dane oparte na faktach dotyczące podmiotów słabo sprzedających się pomogły zmniejszyć stan zapasów Intersport Dania, co jest niezbędne w ich branży, ponieważ taka firma zawsze potrzebuje sporo miejsca, aby nadążać za nowymi trendami i popytem.
„Otworzyły nam się oczy na wszystkie możliwości, w których PriceShape może nam pomóc. Oznacza to również dużą oszczędność czasu dla naszej firmy. Dzięki naszej wewnętrznej współpracy organizujemy teraz cotygodniowe spotkania poświęcone planowaniu, podczas których możemy opracować najlepszą strategię dla wszystkich naszych działów.”
„Zespół ds. obsługi klienta w PriceShape jest zawsze gotowy, by podać pomocną dłoń. Rezultatem tej relacji jest współpraca, która pomaga nam dostrzec wszystkie możliwe aspekty, na jakie PriceShape może ulepszyć Intersport Dania jako firmę. Menedżerowie ds. sukcesu klienta pomagają uzyskać wyniki, które prowadzą do znacznego rozwoju, dzięki czemu PriceShape może być wykorzystywany w głównych aspektach naszej działalności”.
„To wszystko sprawia, że cienia wątpliwości polecam PriceShape innym firmom. Intersport Dania odbył spotkania z innymi krajami sieci Intersport, aby dowiedzieć się, w jaki sposób PriceShape może pomóc w ulepszeniu ich działalności”.