Mastertools
Przeczytaj, jak firma Mastertools zwiększyła swoje przychody, jednocześnie zmniejszając wydatki na marketing dzięki danym PriceShape.
Firma Mastertools powstała w Holandii w 2008 roku, specjalizując się w sprzedaży różnorodnych narzędzi wysokiej jakości. Obsługują zarówno segment B2B, jak i B2C. W 2009 roku uruchomili sklep internetowy mastertools.nl, który obecnie generuje większość ich sprzedaży, co czyni Mastertools jednym z największych internetowych dostawców profesjonalnych narzędzi w Holandii.
Mieliśmy przyjemność przeprowadzić wywiad z Richardem Korthuisem, który pracuje w firmie od 2017 roku. Sprawdził się tam niemal każdej roli, od pracy w magazynie po stanowisko Menedżera ds. handlu elektronicznego, które piastuje do dziś.
Okres próbny, która doprowadził do odkrycia brakujących danych
Richard zajmuje się także wdrażaniem różnych systemów, wśród których był PriceShape. Firma zwróciła się do PriceShape, ponieważ nie byłazadowolona z poprzedniego narzędzia do wyceny. Obiecano im narzędzie cenowe, które miało zapewnić im konfigurację cen, ale nie spełniło ich oczekiwań. Odkryli, że ceny nie zmieniały się zgodnie z ich oczekiwaniami, i kilkakrotnie zauważyli też, że niektóre ceny były niepotrzebnie niskie.
„Byliśmy mile zaskoczeni, gdy znaleźliśmy PriceShape i skorzystaliśmy z ich okresu próbnego. Mogliśmy uzyskać znacznie większy zbiór danych o naszych konkurentach i nie napotkaliśmy żadnych problemów z ustalaniem cen. Co więcej, poziom ich usług jest jednym z najlepszych, jakich doświadczyłem od dłuższego czasu”.
Richard Korthuis, menedżer ds. handlu elektronicznego
Richard powiedział nam, że ich głównym celem w przypadku narzędzia wyceny było przejście od podejmowania decyzji w oparciu o przeczucia do decyzji opartych na danych.
Zwiększone obroty przy mniejszym budżecie marketingowym
Mastertools zatrudnia obecnie 25 osób pracujących w całej firmie. PriceShape jest używany w marketingu, handlu elektronicznym i zarządzaniu kategoriami. Oznacza to, że we wszystkich procesach decyzyjnych w Mastertools wykorzystywane są te same dane, co przynosi dobre rezultaty.
„PriceShape jest używany zarówno w procesie kupna, jak i sprzedaży. Wiele osób postrzega to jako dwie odrębne rzeczy, ale traktując je jako jedną całość, odnieśliśmy większy sukces, kupując odpowiednie produkty w odpowiednich ilościach. Oznacza to również, że wiemy, jakich produktów oczekują klienci i możemy ustalić konkurencyjną cenę”.
Richard Korthuis, menedżer ds. handlu elektronicznego
Dane umożliwiły również firmie Mastertools optymalizację budżetu marketingowego. Mogą teraz znaleźć produkty charakteryzujące się dobrą marżą zysku i wysoką konkurencyjnością.
„Nasz budżet marketingowy zmniejszył się o około 2000 euro dziennie, ale osiągnęliśmy 6% wzrost obrotów w porównaniu do roku ubiegłego. Oznacza to, że uzyskujemy taką samą sprzedaż, a nawet większą, po niższej cenie, ponieważ możemy teraz dokładnie zobaczyć, na jakie produkty powinniśmy przeznaczyć nasz budżet marketingowy w
Reklamach w Zakupach Google.”
Richard Korthuis, menedżer ds. handlu elektronicznego
Asortyment produktów Mastertools jest teraz oparty na danych
Asortyment produktów firmy Mastertools poszerzał się na przestrzeni lat. W 2008 roku firma Mastertools składała się głównie z furgonetki, która jeździła do klientów i sprzedawała im różne narzędzia. Od tego czasu rozszerzyli swój asortyment o wszystko, czego potrzebuje branża budowlana. Nadal możesz znaleźć u nich marki, które sprzedawali od samego początku, ponieważ są one najbardziej poszukiwane na rynku i generują najwyższe zyski. Richard wspomniał, że skupienie się na tych znanych markach automatycznie zwiększa ich konkurencyjność.
„To konkurencyjny rynek i jeśli sprzedajesz te same produkty,
cena jest często najważniejszym czynnikiem dla klientów.”
Richard Korthuis, menedżer ds. handlu elektronicznego
Kupując produkty, Mastertools bierze pod uwagę wiele czynników. Richard wyjaśnił, że w przeszłości proces ten opierał się na przeczuciach; niestety strategia ta doprowadziła również do słabo kupowanych produktów, na które popyt był niższy niż oczekiwano, co skutkowało utratą zysków.
„Korzystając z danych PriceShape, możemy opierać nasze zakupy na danych, a nie na przeczuciach. Kupowanie nowych produktów zawsze wiąże się z ryzykiem, ale teraz, mając do dyspozycji wszystkie dane, naszezakupy są bardziej przemyślane. Przyglądamy się czynnikom takim jak marża zysku, popyt na rynku oraz sposób, w jaki konkurenci na rynku promują i wyceniają ten sam produkt”.
Richard Korthuis, menedżer ds. handlu elektronicznego
Oznacza to, że Mastertools może teraz analizować, które produkty kupić ze względu na wysoki popyt i dobre marże, a także identyfikować produkty, których nie warto kupować. Richard wspomniał też, że kiedy będą gotowi na wejście na nowe rynki, mają pewność, że PriceShape im pomoże. Dane przekazywane za pośrednictwem platformy pomogą im zrozumieć nowe potrzeby, w które się angażują.
Poziom usług, jakiego nie doświadczyłem od dłuższego czasu
Richard podkreślił w wywiadzie swoje miłe zaskoczenie poziomem usług, jakie otrzymali od PriceShape. Już od pierwszej interakcji Richard był zadowolony z szybkiego czasu reakcji. Firma Mastertools była przyzwyczajona do czasu odpowiedzi ich poprzedniego dostawcy wynoszącego około tygodnia.
Richard stwierdził, że ich doświadczenie z PriceShape było zgoła odmienne, czas odpowiedzi wynosił około godziny. Wspomniał, że było to niezwykle odświeżające doświadczenie i szybko poczuł, że ta firma ma taki sam interes w ich sukcesie. Richard wyraził także zadowolenie z procesu wdrożenia, podkreślając, że wszystko przebiegło szybko i profesjonalnie.
„To wiedza, jaką posiadasz ty (Jonas) i twoi współpracownicy na temat cen i cały wasz system są fantastyczne. Byłem pod wielkim wrażeniem czasu reakcji i wiedzy, jaką jesteście w stanie przekazać w przypadku problemów. To niezwykłe, że nie trzeba kontaktować się z kilkoma osobami, aby uzyskać odpowiedź, ale Wasz dział pomocy może po prostu odpowiedzieć nam bezpośrednio”.
Richard Korthuis, menedżer ds. handlu elektronicznego