W jaki sposób Tjarry w ciągu 4 miesięcy zwiększył swoje zarobki 6-krotnie?
Przeczytaj nasze studium przypadku firmy, która zwiększyła swoje zyski 6-krotnie od czasu rozpoczęcia korzystania z PriceShape.
O Tjarry
Tjarry to duński społeczno-gospodarczy sklep internetowy sprzedający produkty do wnętrz i meble znanych marek projektowych.
Co miesiąc Tjarry wspiera szczytne cele, w ramach których przekazuje 5% swoich obrotów organizacjom charytatywnym, takim jak The Child Cancer Fund, KidsAid i innym.
Chociaż Tjarry jest stosunkowo nowym sklepem eCommerce, dziś oferuje prawie 1200 produktów od około 20 marek.
- 6-krotnie większe zarobki
- 3-krotny wzrost ROAS
- +230 konkurentów
- Podwojone wydatki na reklamę
Skuteczne i proste rozwiązanie
Sklep eCommerce posiada niewielki zespół 2-3 pracowników marketingu, którzy koordynują wszystkie działania marketingowe i zakupowe. Ponieważ dla zespołu często wyzwaniem było znalezienie czasu niezbędnego do pracy nad optymalizacją i sprzedażą eCommerce, kluczowym czynnikiem było łatwe do opanowania narzędzie cenowe, które zapewniało kompleksowe wdrożenie.
Wyniki
Dzięki przeglądowi wszystkich cen produktów w PriceShape Tjarry może zapewnić pożądane marże zysku na swoich produktach i może tworzyć skuteczne, ograniczone czasowo kampanie, w których są one najtańsze na rynku – ale nie zbyt tanie.
W oparciu o informacje od ponad 230 konkurentów mogą teraz tworzyć dynamiczne strategie cenowe, zamiast próbować zwiększać popyt tydzień po tygodniu za pomocą promocji, kodów rabatowych itp.
Znacząca poprawa była widoczna w wynikach finansowych, gdzie Tjarry zwiększył swoje zarobki sześciokrotnie w ciągu 4 miesięcy.
Korzystanie z PriceShape do monitorowania konkurencji dało również wymierne wyniki w zakresie ROAS Tjarry, który wzrósł ponad trzykrotnie. W przeszłości byli ostrożni w wydawaniu zbyt dużych środków na reklamy, ponieważ nie byli pewni zwrotu z tej inwestycji. Miesiąc później wyraźnie zobaczyli, że stają się coraz bardziej konkurencyjni, dzięki czemu zyskali niezbędną wiedzę, aby móc wydawać więcej na reklamy. Dzięki temu byli na tyle pewni siebie, że w ciągu 6 miesięcy mogli podwoić swoje wydatki na reklamę w Google Ads.
Obecnie wiele ręcznych działań marketingowych zostało zautomatyzowanych, co pozwoliło zaoszczędzić niezliczone godziny czasu. Dzięki temu Tjarry mógł spędzić ten czas na czymś innym, a teraz może co miesiąc dodawać 2–3 nowe marki i skupić się na wyniesieniu biznesu na nowy poziom.
Jak zaczynał Tjarry:
- Tjarry przesyła nam swój feed produktowy
- PriceShape importuje dane produktów i zakłada konto
- Następuje wdrożenie Tjarry
- Pojawiają się nowe informacje na temat konkurentów
- Tjarry tworzy strategie cenowe
Wyzwanie
„Nasza sytuacja przed PriceShape była dość trudna do opanowania, ponieważ jesteśmy małym zespołem, więc ręczny proces monitorowania rynku i czas, jaki by to zajęło, po prostu nie dawaliśmy rady. Ponadto, zamiast tworzyć zbyt tanie kampanie marketingowe, możemy tworzyć dynamiczne kampanie w oparciu o zyski naszych produktów i określony przedział czasowy”.
Zaczynając od opracowania ogólnych strategii dla jednej marki, Tjarry z biegiem czasu podzielił strategie, w związku z czym mają różne strategie cenowe dla marek pasujących do rodzaju produktu lub serii produktów.
Jako całkiem nowa firma eCommerce bardzo pragnęli jeszcze lepiej poznać duński rynek wewnętrzny i być bliżej swoich konkurentów.
Rozwiązanie
Dzięki rozwiązaniu, które nie jest czasochłonne ani uciążliwe w użyciu, na przykład do kontrolowania cen i monitorowania konkurentów w prosty sposób, Tjarry może tworzyć praktyczne plany marketingowe i ekspansji.
Zamiast tworzyć tylko tanie kampanie, mogą teraz tworzyć kampanie dynamiczne w oparciu o zyski ze swoich produktów i przez określony czas.
Mogą także stale rozwijać swoje długoterminowe strategie cenowe i wykorzystywać wiedzę zdobytą dzięki PriceShape do podejmowania decyzji w większym stopniu w oparciu o dane.
„Wykorzystujemy to analitycznie, aby szybko wejść na rynek, gdy negocjujemy nową markę. Ze strategicznego punktu widzenia nasi nabywcy wykorzystują go również do sprawdzenia, w których niszach rynkowych dla naszych istniejących marek moglibyśmy z korzyścią kupować więcej.”
Jak wyglądał proces wdrażania ?
„Fantastycznie, nie mógłbym sobie wymarzyć niczego innego. Dobre, solidne wprowadzenie, bez przesadzania. A Managerowie ds. sukcesu klienta odpowiadają na wszelkie pytania w ciągu kilku minut na czacie”.
Malte Bolvig – Menedżer ds. marketingu cyfrowego
Tjarry, Odendo
Jak wygląda przyszłość dla Tjarry?
Nie ma wątpliwości, że Tjarry odniósł ogromne korzyści dzięki użyciu oprogramowania do monitorowania konkurencji i dynamicznego ustalania cen. PriceShape nie był kolejnym narzędziem, które można dodać do zestawu narzędzi marketingowych, ale stał się nieoceniony, pomagając Tjarry zrewolucjonizować strategię eCommerce.
Podobnie jak wszystkie firmy zajmujące się handlem elektronicznym, Tjarry ma ambicje dalszego rozwoju poprzez dodawanie nowych produktów do swojego asortymentu. Wymaga to możliwości konkurowania w bardzo konkurencyjnym segmencie handlu elektronicznego. Dzięki regularnym i praktycznym analizom rynku Tjarry może teraz polegać na danych i być o krok przed konkurencją.