Case study PriceShape | Sukces z narzędziami cenowymi

Tradepoint

Autor: Ingrid Flugt | 2023-08-23 09:05:00

Tradepoint jest firmą rodzinną istniejącą na rynku od 1997 roku. O wielu lat firma projektuje, nabywa i sprzedaje meble i przedmioty dekoracyjne dla dużych sklepów detalicznych, sklepów dla majsterkowiczów i podmiotów zajmujących się handlem internetowym. Swoją działalność opierają na solidnej wiedzy, zdobytym doświadczeniu i dobrych praktykach merchandisingowych. Ich misją jest inspirowanie, rozwijanie i upraszczanie złożonych rozwiązań z korzyścią dla ich partnerów.

 

Kompleksowa analiza 

Przeprowadziliśmy wywiad z Chrisem Hansenem, który jest menedżerem ds. handlu elektronicznego w Tradepoint. Do jego obowiązków należy zarządzanie partnerami i zapewnianie odpowiedniej prezentacji produktów Tradepoint wraz ze zdjęciami, opisami i wymiarami na platformach partnerskich. Dołączając do firmy we wrześniu 2022 r. Chris szybko dostrzegł potrzebę posiadania narzędzia, które zapewniłoby jego zespołowi kompleksowy przegląd ich produktów i partnerów.

 

 

 

„Zostałem poproszony o przeprowadzenie kompleksowego badania rynku różnych dostawców, które mogłoby pomóc nam uzyskać szeroką analizę rynku. Po przetestowaniu różnych wersji demonstracyjnych i próbnych szybko stało się dla mnie jasne, że PriceShape jest najbardziej wydajnym i intuicyjnym narzędziem dla naszych potrzeb”.
Menedżer ds. handlu elektronicznego w Tradepoint, Chris Hansen.

 

 

Zawarte w zestawieniu dane krajowe dają nam znaczącą przewagę

Mając partnerów na całym świecie, dział e-commerce Tradepoint koncentruje się przede wszystkim na regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). Zdolność PriceShape do uwzględniania danych ze wszystkich krajów i łatwego przełączania się między różnymi rynkami na ich platformie okazała się znaczącą zaletą dla Chrisa i jego zespołu.


Czerpiąc z doświadczeń zdobytych z PriceShape jako narzędzia strategii cenowej w kontekście B2C, Chris od razu dostrzegł potencjał wdrożenia tego narzędzia w Tradepoint. Firma wykorzystuje je do monitorowania, czy jej partnerzy dodali prawidłowe informacje o produktach na swoich stronach internetowych oraz do śledzenia stanu ich zapasów i cen.

 

         „PriceShape pomaga nam budować dobry dialog i relacje z naszymi klientami. Możemy wykorzystać zebrane dane, aby stworzyć solidną podstawę do prowadzenia ważnych rozmów”.
Menedżer ds. handlu elektronicznego w Tradepoint, Chris Hansen.


Z biegiem czasu firma Tradepoint odkryła, że PriceShape może być pomocny nie tylko jako narzędzie do monitorowania. Platforma służy im teraz jako niezbędne narzędzie referencyjne dla całego zespołu. Dzięki przechowywaniu wszystkich istotnych informacji na platformie zespołowi ds. handlu elektronicznego łatwiej było znaleźć określone produkty, witryny partnerów i numery GTIN niż w przypadku innych podobnych narzędzi.

Narzędzie, które musisz mieć

PriceShape to dodatkowa, pomocna ręka dla zespołu handlu elektronicznego Tradepoint. Stało się narzędziem używanym codziennie, a intuicyjna platforma znacznie ułatwiła korzystanie z niego współpracownikom Chrisa, zmieniając PriceShape z czegoś, co warto mieć, w coś, co jest niezbędne.


„Nie spodziewaliśmy się, że PriceShape pomoże nam w uzyskaniu znacznie lepszego wglądu w nasz ogólny rynek. Teraz rozumiemy, w jaki sposób ceny są porównywalne na rynku i możemy szybko zidentyfikować aktualne trendy i tendencje”.
Menedżer ds. handlu elektronicznego w Tradepoint, Chris Hansen.

 

Zrobilibyśmy to jeszcze raz…

Chris zauważył, że Tradepoint przeszłodoskonały proces wdrożenia do PriceShape. Zaraz po podpisaniu umowy umówiono spotkanie, dzięki czemu firma Tradepoint mogła od razu skorzystać z tego narzędzia. Ponadto, ponieważ Tradepoint miał wiele działów wymagających wdrożenia, zorganizowano aż trzy sesje w celu wyjaśnienia różnych opcji dostępnych dla firmy.


„Ze względu na moje dotychczasowe doświadczenia i korzystne wykorzystanie platformy, niewątpliwie poleciłbym PriceShape innym firmom. Właściwie to polecałem Was już kilka razy i będę to robić w przyszłości – oczywiście nie naszej konkurencji. Korzystanie z Waszych usług to niezwykła przewaga konkurencyjna, którą chcielibyśmy zachować dla siebie”

– powiedział Chris Hansen, uśmiechając się przebiegle.