Zrozumienie otoczenia konkurencyjnego

Dowiedz się, czym jest model bullseye, na czym oprzeć ceny i jak zoptymalizować wydatki marketingowe w tym webinarium na temat konkurencyjnych krajobrazów!

Picture of Nicolaj Lund
Nicolaj Lund
Follow us on social media

 

Kiedy nasi klienci zaczynają korzystać z PriceShape, często mają z góry określony obraz swojego otoczenia konkurencyjnego, zazwyczaj obejmującego 5–10 konkurentów. W rzeczywistości jednak w 9 na 10 przypadków sfera konkurencji obejmuje średnio ponad 300 konkurentów. I nawet jeśli w twojej głowie nie są oni istotnymi konkurentami, my, konsumenci, nie dbamy o to, czy twoje postrzeganie konkurencji obejmuje tylko 5-10 firm.

Widzimy pełen obraz sytuacji i zazwyczaj kupujemy nasze produkty tam, gdzie otrzymujemy najlepszą ofertę. Jak zatem należy podejść do zrozumienia tego otoczenia konkurencyjnego?

Podczas tego webinaru poruszę następujące tematy:

– Znajomość modelu „strzał w dziesiątkę” w celu zrozumienia swojej konkurencji

– W jaki sposób należy ustalać ceny, gdy już znamy większość swojej konkurencji?

– Jaki wpływ będzie miała duża ilość konkurencji na moje wydatki marketingowe i jak to zoptymalizować w oparciu o wiedzę rynkową?

– Jak przeprowadzić prostą analizę rynku, która będzie zrozumiała dla moich interesariuszy?