Kiedy nasi klienci zaczynają korzystać z PriceShape, często mają z góry określony obraz swojego otoczenia konkurencyjnego, zazwyczaj obejmującego 5–10 konkurentów. W rzeczywistości jednak w 9 na 10 przypadków sfera konkurencji obejmuje średnio ponad 300 konkurentów. I nawet jeśli w twojej głowie nie są oni istotnymi konkurentami, my, konsumenci, nie dbamy o to, czy twoje postrzeganie konkurencji obejmuje tylko 5-10 firm.
Widzimy pełen obraz sytuacji i zazwyczaj kupujemy nasze produkty tam, gdzie otrzymujemy najlepszą ofertę. Jak zatem należy podejść do zrozumienia tego otoczenia konkurencyjnego?
Podczas tego webinaru poruszę następujące tematy:
– Znajomość modelu „strzał w dziesiątkę” w celu zrozumienia swojej konkurencji
– W jaki sposób należy ustalać ceny, gdy już znamy większość swojej konkurencji?
– Jaki wpływ będzie miała duża ilość konkurencji na moje wydatki marketingowe i jak to zoptymalizować w oparciu o wiedzę rynkową?
– Jak przeprowadzić prostą analizę rynku, która będzie zrozumiała dla moich interesariuszy?