Analiza rynku
Uzyskanie odpowiedniej analizy rynku na temat sieci sprzedawców jest kluczem do zoptymalizowanego biznesu. Przez lata większość wskaźników cen była wiedzą zastrzeżoną dla sprzedawców detalicznych, ale w przypadku marki ta wiedza potencjalnie może zadecydować o sukcesie lub porażce. Korzystając z platformy PriceShape, spostrzeżenia te mogą zapewnić Ci możliwość planowania, negocjowania i realizacji strategii Twojej marki na wszystkich Twoich rynkach
Pełny przegląd sprzedawców
Dzięki naszemu pełnemu podsumowaniu Twoich sprzedawców Ty i Twój zespół możecie uzyskać przegląd wyników danego sprzedawcy i cen na rynku oraz opracować analizy dotyczące sprzedawcy.
Zbieramy informacje o tym, ile Twoich produktów mają Twoi sprzedawcy w swoim asortymencie, ile produktów znajduje się w magazynie, a ile brakuje, jak bardzo cena różni się od rynkowej oraz sugerowanej ceny detalicznej podanej sprzedawcy.
Znając te liczby, można łatwo zaplanować i przeprowadzić dodatkową sprzedaż dla klienta indywidualnego w oparciu o wskaźniki rynkowe, historię stanów magazynowych i jego pozycję cenową na rynku.
Dostrzegaj trendy i tendencje
Jeśli prowadzisz te same dyskusje ze sprzedawcami, dotyczące chęci obniżenia kosztów własnych, aby mogli nadążyć za rynkiem, może to stworzyć dysfunkcyjną relację.
Zrozumienie dynamiki rynku i znajomość działań poszczególnych sprzedawców na rynku zapewni jeszcze lepszą i rozsądniejszą podstawę do negocjacji i dyskusji ze swoimi sprzedawcami.
Wiedza, jaką zapewnia PriceShape, pozwoli Ci skupić się na utrzymaniu i optymalizacji relacji, oraz zwiększać sprzedaż w Twoim sklepie.
Historia cen
Śledź historię cen swoich sprzedawców. Dowiedz się, kto sprzedaje zgodnie z Twoją RRP i kto potencjalnie obniża wartość Twojej marki, obniżając ceny w miarę upływu czasu.
Ta funkcja zapewnia informacje o tym, jak na ceny wpływają zaplanowane kampanie lub stała presja na rynku. Jaki wpływ na ceny miały np. kampanie Czarnego Piątku w zeszłym roku i czy widzisz korelację między niższymi cenami a wyższymi wskaźnikami sprzedaży Twoich produktów?
Śledzenie cen na platformach handlowych
Jako marka, największa tendencja spadkowa jest często odczuwana przez nią na platformie handlowej, na której sprzedawcy mogą się ukrywać i oferować cenę niższą niż ta, którą oferują na swojej stronie.
Jednak korzystając z PriceShape, będziemy w stanie śledzić te rynki i dodatkowo udostępnić Ci listę resellerów korzystających z rynków w celu wypuszczenia większej liczby produktów po niższej cenie, co może potencjalnie zaszkodzić cenie rynkowej i interpretacji wartości Twojej marki.