Czy dane cenowe mogą być kluczem do sukcesu w zautomatyzowanym marketingu e-mailowym?
Dowiedz się, jak dane cenowe mogą również tworzyć wartość w Twoim zautomatyzowanym marketingu e-mailowym.
Co dane cenowe i marketing e-mailowy mają ze sobą wspólnego? W tym poście na blogu połączymy te dwie rzeczy, wyjaśniając, w jaki sposób dane cenowe mogą być kluczem do pisania trafnych, przyciągających klienta i napędzających sprzedaż wiadomości e-mail, pozwalających zachować konkurencyjność.
Przejdziemy przez następujące zagadnienia:
- Co dane cenowe mają wspólnego z marketingiem e-mailowym?
- Przykłady wiadomości e-mail wyzwalanych automatycznie
- Jak znaleźć odpowiednie produkty, na których warto się skupić
- Znajdź produkty przynoszące największy zysk
- Wydajność
Lojalność klientów przenosi się tam, gdzie cena i obsługa są na odpowiednim poziomie, dlatego istotne jest, aby zawsze być w centrum uwagi klientów. Istnieje kilka podejść do komunikacji za pośrednictwem wiadomości e-mail: wiadomości e-mail wyzwalane automatycznie, kierowanie masowe, zautomatyzowane wysyłanie wiadomości e-mail i wiadomości osobiste.
Dawniej wszystkie te czynności wykonywano ręcznie, a głównym celem było wysyłanie masowych wiadomości, a nie personalizacja. Obecnie większość firm korzysta z systemu CRM, który pomaga im w tworzeniu zautomatyzowanych wiadomości e-mail w celu dostarczenia właściwej wiadomości właściwemu klientowi. Wraz z wprowadzeniem zautomatyzowanych wiadomości marketingowych wiele zadań stało się bardziej zaawansowanych w zakresie personalizacji i oferowania specjalistycznych ofert/kampanii.
Co dane cenowe mają wspólnego z marketingowymi e-mailami?
Klienci codziennie otrzymują niezliczoną ilość e-maili od różnych firm, co oznacza, że otwierane i czytane są tylko ważne i istotne e-maile. Im bardziej spersonalizowane i trafne dane zostaną umieszczone w tych e-mailach, tym lepiej.
Pierwszy przykład odpowiedniej wiadomości e-mail wyzwalanej automatycznie:
Twój klient porzucił koszyk online z trzema produktami. Chcesz wysłać temu klientowi wiadomość przypominającą mu o tych produktach, aby pomóc mu zakończyć proces zakupu. Wysyłasz mu e-mailem informację o trzech produktach pozostałych w koszyku i informujesz, że sprzedajesz mu je po najlepszej cenie rynkowej. Co więcej, czy możesz dodać podobne oferty, którymi Twoim zdaniem może być zainteresowany klient, zachęcając dododatkowych zakupów. Dodanie wszystkich tych istotnych informacji sprawi, że odbiorca wiadomości poczuje się wyjątkowo, co zwiększy prawdopodobieństwo, że wróci i kupi to, co zostawił w koszyku.
Informacje o tym, co pozostało w koszyku i o konkretnych ofertach, można uzyskać z odpowiednich danych cenowych – danych, które można uzyskać od PriceShape na temat analizy rynkowej i pozycji cenowej na rynku.
Drugi przykład odpowiedniej wiadomości e-mail wyzwalanej automatycznie:
Innym przykładem jest przesłanie spersonalizowanej oferty na podstawie historii zamówień klienta. Twój klient kupił już produkt do pielęgnacji skóry, którego średnia trwałość wynosi 3 miesiące. Wysyłasz e-mail 11 tygodni po zakupie produktów przez klienta za pomocą automatycznego e-maila z ofertą tego samego produktu. Ten e-mail przypomni mu o produkcie i prawdopodobnie ułatwi mu ponowny zakup.
Być może już wykonujesz wszystkie powyższe czynności i korzystasz z oprogramowania innych partnerów. Pytanie jest następujące: W jaki sposób i w jakiej skali PriceShape może pomóc Ci zdefiniować, jakie produkty uwzględnić w tych zautomatyzowanych wiadomościach i dlaczego przyniosłoby to korzyści Twojej firmie?
Skup się na właściwych produktach
W PriceShape stosujemy grupowanie dostawców, które pozwala zidentyfikować produkty, w przypadku których jesteś jedynym sprzedawcą detalicznym, na podstawie zdefiniowanych przez Ciebie ważnych konkurentów. Dzięki tej funkcji możesz określić, gdzie posiadasz ekskluzywny asortyment i jak możesz wyróżnić się na rynku. Dzięki tym danym określone produkty można dostosować do konkretnej kampanii marketingowej.
Kiedy mówimy o utrzymaniu klientów, ich lojalności i sprawianiu, że wybierają właśnie Ciebie, a nie konkurencję, „wyjątkowość” jest jednym z najważniejszych modnych słów. Jeśli potrafisz oferować klientom wyjątkowe przedmioty, jesteś o krok przed konkurencją.
Gdzie nasz zysk jest największy?
Jeśli Twoje koszty własne są uwzględnione w PriceShape, umożliwiamy Ci zdefiniowanie na ich podstawie grup marży. Patrząc na Twoje zyski i gdzie znajdują się one na akceptowalnym poziomie, pozwalamy Ci zidentyfikować ekskluzywne produkty z wysoką marżą oraz gdzie masz najniższą cenę na rynku.
Wszystkie te punkty danych można dostosować i specjalizować do Twoich potrzeb, czy to w zakresie biuletynów, lepszego umieszczania produktów w Twojej witrynie, czy też innych zautomatyzowanych wiadomości marketingowych.
Wydajność jako parametr
Śledzenie, który produkt się sprzedaje i dodawanie odsłon do koszyka , przynosi wiele korzyści podczas pracy z PriceShape, zarówno pod względem tworzenia strategii dynamicznych, jak i wykorzystywania ich w działaniach marketingowych.
Niezależnie od tego, czy Twoje dane dotyczące wydajności są integrowane bezpośrednio z PriceShape, czy też wyodrębniane i analizowane za pośrednictwem Twojego backendu, spostrzeżenia te mogą pomóc Ci określić, który asortyment będzie docelowy.
Na przykład produkty często dodawane do koszyka dają wgląd w to, gdzie masz dobre oferty i które produkty są najpopularniejsze. Informacje, które również powinny zostać wykorzystane w Twoich ofertach produktowych i newsletterach.
Zainteresowany?
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób dane cenowe mogą przynieść korzyści Twojej firmie i mogą pomóc Ci w realizacji marketingu e-mailowego opartego na danych, umów się na spotkanie z jednym z naszych specjalistów ds. produktów, klikając tutaj.