Wydajność produktu

Zrozumienie konwersji, liczby odwiedzających i efektywności produktu jest kluczowe dla menedżerów produktu. PriceShape dostarcza wszystkich niezbędnych informacji, aby Twoja praca była łatwiejsza i skuteczniejsza.
PriceShape_panel główny
15 - Analityka kokpitu PriceShape
Wydajność produktu

Analiza wydajności

Wiedza jest kluczowa przy podejmowaniu decyzji dotyczących strategii cenowych. Ceny powinny być ustalane na podstawie trendów, wymagań rynkowych i pozycji cenowej, a nie intuicji.

Możesz zintegrować PriceShape z Google Analytics, aby uwidocznić wpływ zmian cen, analizować wydajność i działać w oparciu o kluczowe wskaźniki, takie jak zysk, przychody, konwersje, liczba odwiedzin i sprzedaż.
Przegląd konkurencji
Zaawansowane zarządzanie produktem

Skup się na właściwych produktach

Nasze proste raporty statusu zapewniają jasny wgląd w zmiany cen rynkowych, wskazując najlepsze i wolniej sprzedające się produkty, co umożliwia podejmowanie świadomych działań. Analiza stanów magazynowych, cen, kosztów dostawy i zasięgu Twojej konkurencji pozwala podejmować lepsze decyzje zakupowe, zwiększać konwersje, zmniejszać liczbę martwego towaru i poprawiać marże. Te dane cenowe pomagają również zauważyć trendy i przygotować się na rozmowy z dostawcami.

Tag_produktu
Wydajność produktu

Optymalizuj swój asortyment

Wyobraź sobie, że odkrywasz ukryte wzorce w kategoriach swoich produktów i markach, co umożliwia ich optymalizację pod kątem określonych trendów. Dzięki wglądowi w stany magazynowe, ceny, koszty dostawy i zasięg rynku Twojej konkurencji, możesz podejmować bardziej przemyślane decyzje zakupowe.

  • Znajdź ukryte wzorce
  • Optymalizuj produkty na podstawie wydajności
  • 83

    %
    wszystkie zakupy online dokonywane są za pośrednictwem witryn porównywarek cen, takich jak Google Shopping
  • 67

    %
    konsumentów jest gotowych dokonać zakupu w sklepie internetowym, którego wcześniej nie znali.
18 - Sukces klienta w PriceShape
Dynamiczne ustalanie cen

Pozwól nam zająć się tym

Automatyzacja cen dostosowuje się do popytu rynkowego w oparciu o wybraną strategię cenową. Gdy konkurenci zmieniają ceny, Twoje produkty automatycznie się do tego przystosowują, gwarantując konkurencyjne ceny dla maksymalizacji zysków i udziału w rynku. Twoje produkty będą automatycznie przestrzegać wybranych reguł cenowych, aby zapewnić oczekiwany efekt.
Redukcja_kosztów-2

Grupowanie według wyników produktów

Grupując swoje produkty według ich wyników, zyskujesz pełną przejrzystość asortymentu, co pozwala łatwo zidentyfikować, które przedmioty są najpopularniejsze, a które nie spełniają oczekiwań. PriceShape może pomóc w grupowaniu produktów na podstawie określonej marży brutto, co umożliwia niewielkie podniesienie cen — o 1 lub 2% — na produkty cieszące się dużą popularnością, co z czasem zwiększa zyski.

Historyczny_cennik-1

Czy pory roku wpływają na wydajność produktów?

Trendy sezonowe mają znaczący wpływ na wskaźniki wydajności produktów, wpływając na wszystko, od wolumenów sprzedaży po strategie wyceny. Niektóre produkty mogą odnotować zwiększony popyt w sezonach szczytowych, podczas gdy inne mogą sprzedaż spowolnić. Rozpoznanie tych trendów jest kluczem do optymalizacji zarówno strategii cenowych, jak i działań marketingowych.

Z PriceShape możesz analizować dane historyczne, aby zgodnie z sezonem dostosowywać swoją strategię. Nasza platforma pomaga śledzić wyniki Twoich produktów przez cały rok i identyfikować te, które pozostają konkurencyjne w kluczowych okresach. Dzięki tym wnioskom możesz skoncentrować optymalizację marketingową na produktach, w których jesteś konkurencyjny, unikając niepotrzebnych wydatków na te, które mogą nie przynosić oczekiwanych efektów.

Pozycja produktu na rynku

Integracja dane sprzedażowe z trójkątem sukcesu

Cel: "Trójkąt sukcesu" to połączenie danych o zapasach, danych dotyczących wydajności i danych dotyczących konkurencji, żeby stworzyć kompleksową strategię cenową.

Główna zaleta: Przez połączenie tych trzech wysokiej jakości źródeł danych, firmy mogą opracować bardziej zaawansowane strategie zarządzania cenami i zapasami, co prowadzi do lepszego podejmowania decyzji i większego zysku.

Wpływ: Zapewnia dostosowanie cen do popytu na produkty, dostępności zapasów i zachowań konkurencji.

Automatyczne produkty

Powiązanie zarządzania zapasami z efektywnością produktów

Skuteczne zarządzanie zapasami idzie w parze ze zrozumieniem konkurencyjności produktów. Dzięki PriceShape kierownicy ds. zakupów mogą zidentyfikować, które produkty są cenowo konkurencyjne, a które nie. Dla niekonkurencyjnych produktów, ta informacja może być kluczowa przy rozmowach z dostawcami o powodach, dla których konkurenci oferują niższe ceny.

Za pomocą analiz PriceShape, możesz prowadzić merytoryczne dyskusje z dostawcami, z możliwością negocjacji lepszych warunków. Dzięki proaktywnemu podejściu utrzymujesz konkurencyjność i bazując na dokładnych danych, dokonujesz trafnych decyzji dotyczących zapasów, co optymalizuje wyniki i rentowność produktów.

Pozycjonowanie marki cen

Wydajność produktu w marketingu i branding

Skuteczność produktu ma kluczowe znaczenie w kształtowaniu postrzegania Twojej marki. Jako sprzedawca, Twoja strategia cenowa nie polega wyłącznie na byciu najtańszym. Ważne jest, aby ceny odzwierciedlały wartość Twojej marki. Możesz wyróżniać się lepszą obsługą klientów, szybszą dostawą czy wyjątkowymi wrażeniami zakupowymi. Ta dodatkowa wartość uzasadnia Twoją unikalną pozycję na rynku.

Dzięki PriceShape możesz strategicznie dostosowywać ceny, aby były spójne z wizerunkiem marki. Zamiast zawsze walczyć o bycie najtańszym, możesz użyć naszej platformy, by ustalać swoje ceny jako trzecie czy czwarte najniższe na rynku. Pozwala to utrzymać marże zysku, jednocześnie wyróżniając się oferowaną jakością usług i doświadczeń.

Raportowanie_zarządu

Indywidualnie dostosowane raporty z kluczowymi informacjami

Dzięki PriceShape możesz tworzyć w pełni spersonalizowane raporty, koncentrujące się na aspektach wydajności produktów lub raportach zarządczych, które są kluczowe dla Twojej firmy. Niezależnie od tego, czy analizujesz pozycje na rynku, stan magazynowy, historię cen, czy indeks cenowy, nasza platforma pozwala dostosowywać raporty do Twoich potrzeb.

Te indywidualne raporty umożliwiają dogłębne zrozumienie dowolnego aspektu wydajności produktu, wspierając decyzje świadome i oparte na danych. Dzięki opcji harmonogramowania i automatyzacji raportów, zespół zawsze ma dostęp do niezbędnych danych, kiedy ich potrzebuje.

Często zadawane pytania

Bądź na bieżąco z newsletterem PriceShape

Dołącz do naszego newslettera, aby być na bieżąco z nowinkami e-commerce. Otrzymasz wyłączne porady i wskazówki, ciekawe wpisy blogowe oraz najświeższe informacje o cenach i trendach.