Spójrzmy prawdzie w oczy. Poziomy cen na rynku zmieniają się znacząco, a monitorowanie i reagowanie na wszystkie produkty jest wyczerpujące. Celem lektury tego bloga jest przedstawienie przemyśleń na temat tego, jak inteligentniej i skuteczniej pracować z grupowaniem cen produktów na rynku. Tematy, na których się skupimy, to:
Niektóre z poniższych zagadnień mogą wydawać się skomplikowane, jeśli nie pracujesz jeszcze z kilkoma dynamicznymi strategiami cenowymi. Ale nie obawiaj się, ponieważ jest to dokładnie ten etap, w którym jest wiele okazji do ustalenia korzystnych cen.
Możesz mieć więcej marek niż można wymienić w ciągu jednej minuty i jeszcze więcej wyjątków cenowych dla produktów w ramach tych marek. Przy zastosowaniu ogólnej strategii wiele produktów może być zarówno konkurencyjnych, jak i przynoszących zyski. W takiej strategii uwzględnia się odpowiednich konkurentów i trwały minimalny zysk z produktu.
Z pewnością są produkty, które z jakiegoś powodu nie powinny zmieniać ceny w Twoim asortymencie. Mogą to być nowe wydania, które są trendy lub produkty o dużych brakach. Produkty, które w niektórych przypadkach korzystają z tymczasowego wyłączenia zdynamicznych zmian cen. Możesz także prowadzić kampanie, outlety lub sezonowe wyprzedaże niektórych produktów. W narzędziu wyceny grupowanie tych produktów jest strategią cenową i daje możliwość porównania wydajności.
Bazując na doświadczeniu, najlepszą praktyką jest podzielenie różnych segmentów produktów na inne strategie. Możesz wskazać kluczowych konkurentów w każdym segmencie w oparciu o postrzeganie przez konsumenta alternatywnych możliwości porównawczych.
Wyobraź sobie, że konsument przez dłuższy czas rozważał zakup nowej lampy i w końcu umieścił ten artykuł w swoim koszyku, bo Twoja cena była najlepsza na rynku. Stosowanie tej samej strategii cenowej w przypadku dodatkowego zakupu, np. żarówek, nie byłoby najkorzystniejszą strategią cenową.
Tam, gdzie możesz ustawić poziom ceny na poziomie zwykłej marży zysku dla lampy, prawdopodobnie możesz uzyskać wysoką marżę w przypadku dodatkowych elementów, które dopełniają koszyk, a nie otwierają go.
To, jak rynek wygląda teraz, prawdopodobnie różni od tego, jak będzie wyglądał w przyszłym miesiącu. Oto niektóre z pytań, które możesz sobie zadać, aby upewnić się, że masz prawidłową konfigurację swoich cen:
Podsumowując:
Dzięki strukturze cenowej możesz dostosować się do większości swojego asortymentu i utorować sobie drogę do rozwoju. Następnym krokiem jest bycie ambitnym i opracowanie zaawansowanych strategii dla produktów, które Twoim zdaniem mogą osiągać lepsze wyniki. W PriceShape możemy Ci w tym pomóc. Więcej informacji znajdziesz tutaj.