Skorzystaj z dodatkowego pliku danych w Google Merchant Center i zachowaj konkurencyjność

Dowiedz się, jakie korzyści może przynieść korzystanie z dodatkowego kanału w Google Merchant Center i dlaczego warto to robić na naszym obecnym rynku.

Picture of Sarah Mikkelsen
Sarah Mikkelsen
Follow us on social media

Google Merchant Center

Wiemy, że na tak wymiennym rynku, jak obserwujemy obecnie, niezwykle ważne jest, aby wiedzieć, jak pozycjonowane są ceny produktów, a następnie być w stanie reagować na tę sytuację!

W tym poście na blogu chciałbym podzielić się niektórymi spostrzeżeniami na temat pracy z eksportem feedu. 

  1. Dlaczego warto korzystać z naszego narzędzia do feedu
  2. Jak zrobić feed uzupełniający – i fajne pomysły na to
  3. Jak dodać swój feed do Google Merchant Center

Dlaczego warto korzystać z narzędzia do przesyłania feedu PriceShape

Wiemy, że cena jest istotnym czynnikiem decydującym o tym, czy klienci zdecydują się na zakup u Ciebie. Wykorzystanie tych danych w kampaniach Zakupów Google może zapewnić Ci przewagę konkurencyjną. 

  1. Znajdź produkty, w których jesteś konkurencyjny
  2. Lepiej alokuj wydatki marketingowe

 

Jak zrobić feed uzupełniający – i fajne pomysły na to

Dodatkowy feed np. dla Zakupów Google 

Pomiń tę część, jeśli wiesz, jak utworzyć dodatkowy feed. Zaoszczędzi to około 4-5 minut. Jeżeli nie wiesz jak przygotować feed dodatkowy – nie martw się! Pomożemy Ci! Przygotowaliśmy dla użytkowników PriceShape szczegółowy przewodnik, jak to zrobić. Możesz go znaleźć tutaj (dostępne tylko po zalogowaniu).

Jak wyróżnić swoje produkty w feedzie

Jeśli chcesz jeszcze bardziej wykorzystać to narzędzie, możesz dodać do swoich produktów niestandardowe etykiety, tagi lub tagi dynamiczne i umieścić te dane w swoim feedzie. Etykiety i dwa sposoby tagowania to sposób na grupowanie produktów według określonych przez Ciebie reguł. 

Może to być na poziomie kategorii. Może część produktów w Twoim asortymencie jest mocno sezonowa? Dodaj do nich tag w PriceShape i użyj go w eksporcie feedu.

 

Dynamiczne grupowanie Twoich produktów

Podam przykład, jak można to zrobić za pomocą tagu dynamicznego utworzonego w PriceShape:

Załóżmy, że masz dynamiczny tag grupujący produkty, w których masz wysoki współczynnik konwersji i gdzie jesteś liderem cenowym produktów. Jeśli następnie chcesz wykluczyć je z oferty lub być może mądrzej umieścić swoje oferty na produktach, ponieważ mają one już rozsądny współczynnik konwersji, możesz mieć kanał z konkretnymi produktami z tej grupy i ich pozycją cenową na rynku, a także marżą brutto (uwaga: jest to możliwe tylko wtedy, gdy masz koszt własny w PriceShape).

Ponieważ jest to tag dynamiczny, produkty będą wchodzić i wychodzić z tagu, jeśli odpowiadają ustawieniom dokonanym w tagu – oznacza to, że Twój feed będzie również dynamiczny i zawsze będziesz mieć dokładną pozycję cenową Twoje produkty o wysokiej konwersji/w pozycji lidera cenowego. 

 

Jak dodać swój feed do Google Merchant Center


Pamiętaj! Po utworzeniu feedu musisz pobrać jego adres URL i umieścić go w Google Merchant Center jako feed dodatkowy. Dodatkowy feed może wydawać się bardzo fantazyjny, ale jest całkiem prosty. Masz podstawowy i uzupełniający plik danych (feed) oraz dodatkowe (uzupełniające) dane do wzbogacenia głównego pliku danych. 

 

Czy przesłałeś dodatkowy feed do Google Merchant Center? Świetnie! Teraz wzbogaciłeś swój główny feed o ceny Twoich produktów na rynku. Ty lub Twoja agencja marketingowa możecie wykorzystać te dane, aby przypisać swoje wydatki marketingowe do produktów, w przypadku których jesteście najbardziej konkurencyjni. Dzięki temu nie wydasz za dużo na produkty, które nie są konkurencyjne, a pieniądze wykorzystasz efektywniej. 

 

 

Autorka Sara