Wiemy, że na tak wymiennym rynku, jak obserwujemy obecnie, niezwykle ważne jest, aby wiedzieć, jak pozycjonowane są ceny produktów, a następnie być w stanie reagować na tę sytuację!
W tym poście na blogu chciałbym podzielić się niektórymi spostrzeżeniami na temat pracy z eksportem feedu.
Wiemy, że cena jest istotnym czynnikiem decydującym o tym, czy klienci zdecydują się na zakup u Ciebie. Wykorzystanie tych danych w kampaniach Zakupów Google może zapewnić Ci przewagę konkurencyjną.
Dodatkowy feed np. dla Zakupów Google
Pomiń tę część, jeśli wiesz, jak utworzyć dodatkowy feed. Zaoszczędzi to około 4-5 minut. Jeżeli nie wiesz jak przygotować feed dodatkowy – nie martw się! Pomożemy Ci! Przygotowaliśmy dla użytkowników PriceShape szczegółowy przewodnik, jak to zrobić. Możesz go znaleźć tutaj (dostępne tylko po zalogowaniu).
Jak wyróżnić swoje produkty w feedzie
Jeśli chcesz jeszcze bardziej wykorzystać to narzędzie, możesz dodać do swoich produktów niestandardowe etykiety, tagi lub tagi dynamiczne i umieścić te dane w swoim feedzie. Etykiety i dwa sposoby tagowania to sposób na grupowanie produktów według określonych przez Ciebie reguł.
Może to być na poziomie kategorii. Może część produktów w Twoim asortymencie jest mocno sezonowa? Dodaj do nich tag w PriceShape i użyj go w eksporcie feedu.
Dynamiczne grupowanie Twoich produktów
Podam przykład, jak można to zrobić za pomocą tagu dynamicznego utworzonego w PriceShape:
Załóżmy, że masz dynamiczny tag grupujący produkty, w których masz wysoki współczynnik konwersji i gdzie jesteś liderem cenowym produktów. Jeśli następnie chcesz wykluczyć je z oferty lub być może mądrzej umieścić swoje oferty na produktach, ponieważ mają one już rozsądny współczynnik konwersji, możesz mieć kanał z konkretnymi produktami z tej grupy i ich pozycją cenową na rynku, a także marżą brutto (uwaga: jest to możliwe tylko wtedy, gdy masz koszt własny w PriceShape).
Ponieważ jest to tag dynamiczny, produkty będą wchodzić i wychodzić z tagu, jeśli odpowiadają ustawieniom dokonanym w tagu – oznacza to, że Twój feed będzie również dynamiczny i zawsze będziesz mieć dokładną pozycję cenową Twoje produkty o wysokiej konwersji/w pozycji lidera cenowego.
Pamiętaj! Po utworzeniu feedu musisz pobrać jego adres URL i umieścić go w Google Merchant Center jako feed dodatkowy. Dodatkowy feed może wydawać się bardzo fantazyjny, ale jest całkiem prosty. Masz podstawowy i uzupełniający plik danych (feed) oraz dodatkowe (uzupełniające) dane do wzbogacenia głównego pliku danych.
Formuła wyglądałaby następująco:
Czy przesłałeś dodatkowy feed do Google Merchant Center? Świetnie! Teraz wzbogaciłeś swój główny feed o ceny Twoich produktów na rynku. Ty lub Twoja agencja marketingowa możecie wykorzystać te dane, aby przypisać swoje wydatki marketingowe do produktów, w przypadku których jesteście najbardziej konkurencyjni. Dzięki temu nie wydasz za dużo na produkty, które nie są konkurencyjne, a pieniądze wykorzystasz efektywniej.