Naszym celem jest pomoc w upraszczaniu cen. Nasz klient Derome pozwolił nam dostrzec, w jaki sposób tworzymy wartość od samego początku procesu sprzedaży. Każda firma jest inna, co oznacza, że jej problemy i to, co jest ważne, są również inne. Przypadek ten opisuje, w jaki sposób firma e-commerce sprzedająca drewno może skorzystać z danych cenowych i w jaki sposób współpracowaliśmy, aby rozwiązać stojące przed nią wyzwania.
Wszystko zaczęło się w 1946 roku od zwykłej piły.
Derome jest obecnie największą rodzinną firmą zajmującą się przemysłem drzewnym w Szwecji. Od ponad 75 lat ich głównym surowcem jest drewno i relacje międzyludzkie. Postrzegają oni drewno jako filar zrównoważonego społeczeństwa, dzięki czemu doskonale rozumieją istotę lasu. Mimo to ta firma wciąż poszukuje nowych ścieżek, aby utrzymać pozycję wiodącej i największej rodzinnej firmy zajmującej się przemysłem drzewnym w Szwecji.
W 2023 roku nowa ścieżka rozwoju Derome obejmowała zaktualizowaną strategię cenową. Posiadając ponad 100 sklepów stacjonarnych, firma Derome dostrzegła potrzebę wzmocnienia swojej obecności w Internecie. Aby skutecznie realizować tę strategię, szukali pomocy w postaci narzędzia do ustalania cen. Po zapoznaniu się z różnymi opcjami na rynku, podczas swoich poszukiwań natrafili na PriceShape.
PriceShape nie było jedynym narzędziem do ustalania cen, które firma Derome odkryła podczas swoich poszukiwań rozwiązania pomocnego we wdrażaniu strategii cenowej. Nawiązali kontakt z dwoma innymi dostawcami i zapytali, w jaki sposób mogą im oni pomóc we wdrożeniu nowej strategii.
Robert, kierownik obiektu w firmie Derome, odpowiadał za znalezienie odpowiedniego narzędzia do ustalania cen. Głównym wyzwaniem była nadmierna praca ręczna polegająca na przeglądaniu rynku w poszukiwaniu cen, analizowaniu cen konkurencji i zachowaniu wglądu w daną sytuację poprzez wprowadzanie wszystkich tych danych do arkusza Excel. Robert liczył też na to, że dzięki lepszym danym cenowym firma będzie mogła wykorzystywać te dane w sposób bardziej strategiczny i efektywny, aby mierzyć swoje kluczowe wskaźniki efektywności (KPI).
Derome zaplanował spotkanie z jednym z naszych specjalistów ds. produktów, który natychmiast zabrał się do pracy, aby dowiedzieć się, w jaki sposób PriceShape może im najlepiej pomóc. Głównym celem pierwszego spotkania było uzyskanie wszechstronnego zrozumienia, nie tylko po stronie Derome, aby zapoznali się z PriceShape, ale także dla Johana, naszego menedżera ds. rozwoju biznesu międzynarodowego, który musiał zrozumieć potrzeby Derome.
„Dla nas kluczowe jest rozpoznanie problemów naszych klientów, aby móc udzielać im pomocy jak najskuteczniejszej. Firma taka jak Derome.se ma prawdopodobnie inne potrzeby niż marka kosmetyczna. PriceShape może zaoferować pomoc na wiele sposobów. Stawiając na pierwszym miejscu wymagania naszych klientów, zapewniamy im wszelkie korzyści wynikające z korzystania z PriceShape”.
Johan Schrøder, menedżer ds. rozwoju biznesu międzynarodowego, PriceShape
Spotkanie zakończyło się utworzeniem bezpłatnego konta testowego dla Derome, dzięki czemu mogli oni zobaczyć na własne oczy, w jaki sposób za pomocą narzędzia PriceShape możemy im pomóc rozwiązać ich problemy.
„Czas reakcji PriceShape był zawsze niezwykle szybki; po pierwszym kontakcie z nimi w sprawie umówienia spotkania, szybko utworzyli bezpłatne konto testowe, dzięki czemu mogli pokazać nam na tym spotkaniu, jak ich platforma współpracuje z naszymi danymi”.
Robert Zarins, kierownik obiektu, Derome
Robert podkreślił, że szybka realizacja i komunikacja były istotnymi czynnikami, które wzmocniły ich zainteresowanie PriceShape jako potencjalnym partnerem. Szybka komunikacja i łatwa konfiguracja były wyjątkowe w porównaniu do doświadczeń z dwoma pozostałymi dostawcami.
„Proces sprzedaży koncentrował się na naszych potrzebach i na tym, jak możemy wykorzystać ten program, aby osiągnąć najlepsze wyniki w oparciu o nasze wyzwania i cele”.
Robert Zarins, kierownik obiektu, Derome
Robert oświadczył, że na decyzję o wyborze PriceShape jako nowego narzędzia do ustalania cen były pozytywne doświadczenia płynące z całego procesu sprzedaży. Zauważa też, że łatwość obsługi platformy ułatwiła im proces wdrażania.
Robert podkreśla, że interakcja z naszym Działem sukcesu klienta i Działem wsparcia klienta przebiegała znakomicie; komunikacja i odpowiedzi były szybkie i przynosiły konkretne rezultaty. Program w pełni odpowiadał ich potrzebom i oczekiwaniom, co skłoniło ich do poszukiwania możliwości dalszego rozwoju i postępu w ramach projektu w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej.