W 2021 roku Nikolas kupił firmę Kukuk.dk, sklep internetowy specjalizujący się w przędzach i wzorach do robótek ręcznych. Dzięki swojemu doświadczeniu korporacyjnemu dostrzegł potencjał drzemiący w tym biznesie. W tym samym roku konkurencja w Internecie wzrosła, ponieważ z powodu epidemii COVID-19 coraz więcej osób zaczęło szukać nowego hobby i robić zakupy online. Aby pozostać konkurencyjnym, Nikolas poszukiwał narzędzia, które pomogłoby mu ustalić właściwe ceny dla swoich produktów i utrzymać swoją pozycję rynkową. Pod koniec 2021 roku postanowił zostać klientem PriceShape.
Kukuk.dk oferuje wiele produktów, każdy z nich dostępny jest nawet w 30 kolorach. Aby zachować konkurencyjność, niezbędna jest wiedza na temat tego, które włóczki i kolory cieszą się obecnie największą popularnością. Znalezienie wszystkich istotnych informacji, takich jak ceny, produkty i stan magazynowy konkurencji, bez pomocy PriceShape wymagałoby zatrudnienia pracownika na pełen etat. Nikolas zauważa, że „dane znalezione przez jedną osobę niekoniecznie będą tej samej jakości, co dane dotyczące cen zebrane przez PriceShape”.
Kukuk.dk rozpoczęło działalność jako firma jednoosobowa, ale z czasem rozrosła się i obecnie zatrudnia trzech pracowników pełnoetatowych, odpowiedzialnych za realizację zamówień i obsługę klienta. Pomimo tego rozwoju Nikolas nadal osobiście nadzoruje wszystkie inne aspekty działalności – zakupy, strategie cenowe, kampanie, newslettery, stronę internetową Kukuk, marketing w mediach społecznościowych i płatne reklamy. Mając tak wiele obowiązków, czas Nikolasa stał się niezwykle cenny. To właśnie skłoniło go do poszukiwania cyfrowego rozwiązania, które pozwoliłoby mu zarządzać cenami i zaoszczędzić swój czas.
Skuteczne strategie cenowe mają kluczowe znaczenie dla utrzymania konkurencyjności wśród grupy docelowej, która jest bardzo wrażliwa na ceny. Nikolas dodał, że nawet różnica w cenie wynosząca 1 koronę duńską może mieć wpływ na decyzje zakupowe ich grupy docelowej, czyli kobiet w wieku od 40 do 70 lat. Ta niewielka rozbieżność cenowa często decyduje o tym, gdzie zdecydują się kupić swoje produkty.
„Skoro cena ma kluczowe znaczenie dla naszych klientów, równie ważne jest dla nas utrzymanie konkurencyjności. Aby osiągnąć sukces w reklamach Google, kluczowe znaczenie ma ustalenie odpowiedniej ceny. Jednak warto pamiętać, że korzystanie z PriceShape nie służy wyłącznie obniżaniu cen. Pozwala mi określić, które produkty mogą mieć wyższą cenę – niezależnie od tego, czy są to produkty szybko zbywalne, czy też na przykład oferowane w specjalnym pakiecie z ekskluzywnymi wzorami”.
Nikolas Miller, CEO firmy Kukuk.
Nikolas dostrzegł w PriceShape potencjał inteligentnego narzędzia do ustalania cen. W 2024 roku zaczął wykorzystywać PriceShape bardziej strategicznie, wdrażając w tym narzędziu zautomatyzowane konfiguracje i dynamiczne grupy produktów. Dzięki takiemu podejściu mógł lepiej zarządzać produktami najlepiej sprzedającymi się, tymi o niskim stanie magazynowym i produktami wolno zbywalnymi.
„Od kiedy zaczęliśmy korzystać z PriceShape w bardziej strategiczny sposób, podwoiliśmy nasze obroty w porównaniu do 2023 roku.
Zwrot z inwestycji, jaki uzyskaliśmy dzięki PriceShape, kilkakrotnie zwrócił koszty platformy.”
Nikolas Miller, CEO firmy Kukuk.
Porównując okres od 1 stycznia do 30 kwietnia w 2023 i w 2024 r., wyniki są oczywiste: W obu okresach prowadzone były te same kampanie Google Ads, ale kluczową różnicą w roku 2024 było lepsze wykorzystanie inteligentnych funkcji cenowych PriceShape.
W rezultacie koszt pozyskania klienta (CPA) spadł o około 42%, a liczba konwersji wzrosła o 76% w porównaniu między 2023 a 2024 rokiem. Innymi słowy, Kukuk osiąga większe zyski przy tym samym budżecie marketingowym co wcześniej.
W firmie Kukuk.dk automatyzacja zadań jest priorytetem, ponieważ pozwala nam to zapewnić sobie precyzyjne ceny i zaoszczędzić czas na inne codzienne obowiązki. Jednym z narzędzi, z których skorzystano, jest ProfitMetrics, który dostarcza dokładne dane o zyskach z każdej reklamy, eliminując domysły i zapewniając przejrzystość we wszystkich kampaniach. W połączeniu z PriceShape oferuje kompleksowy podgląd zysków brutto i netto po uwzględnieniu kosztów stałych i wydatków na reklamy, a wszystko to w czasie rzeczywistym.
„ProfitMetrics pomaga nam zrozumieć nasze wewnętrzne statystyki, co pozwala nam osiągnąć najlepszy zysk. PriceShape uzupełnia tę ofertę, gwarantując, że reklamujemy właściwe produkty, dzięki czemu możemy utrzymać zarówno rentowność, jak i konkurencyjność. W końcu ustalanie stawek za reklamę z dużym potencjałem zysku ma sens tylko wtedy, gdy klienci faktycznie kupują dany produkt. PriceShape pomaga nam identyfikować produkty, w przypadku których możemy utrzymać konkurencyjną cenę, zapewniając sobie jednocześnie solidny zysk”.
Nikolas Miller, CEO firmy Kukuk.
Nikolas podkreślił w wywiadzie szybki czas reakcji i wsparcie, z jakim spotkał się od samego początku współpracy. Zapytano go, dlaczego wybrał właśnie PriceShape jako swoje narzędzie do ustalania cen.
„To właśnie bezpłatny okres próbny przekonał mnie, że PriceShape jest narzędziem dla mnie, ponieważ gdy po raz pierwszy zacząłem pracować na platformie, zauważyłem, jak bardzo jest intuicyjna i łatwa w obsłudze. Szybko przekonałem się równie, żezespół wsparcia i obsługi klienta ma krótki czas odpowiedzi i zawsze jest gotowy do pomocy nawet w przypadku najmniejszych pytań”.
Nikolas Miller, CEO firmy Kukuk.