Ankiety i raporty konsumenckie mówią, że 88% konsumentów sprawdza cenę produktu w internecie przed jego zakupem. Dlatego wszyscy ci konsumenci muszą się zgodzić, że Twoja cenajest najlepsza na rynku, zanim zdecydują się na zakup produktu od Ciebie.
Wiesz już, jak trudno jest ustalić najlepsze ceny dla swoich produktów, a dokładniej, jak zdefiniować właściwą cenę. Bo jaka jest tak naprawdę ta właściwa cena? W tej kwestii nie ma jednej reguły pasującej do wszystkich przypadków. Najlepsza cena według Ciebie może nie być najlepsza dla Twojej konkurencji lub konsumentów kupujących produkt. Zastanawiając się nad „właściwą ceną”, należy wziąć pod uwagę różne czynniki, ponieważ żadna firma nie jest taka sama. Mam nadzieję, że w tym poście na blogu przedstawię Państwu cenne informacje do rozważenia podczas dalszych działań lub zastanawiania się, jak ustalić właściwą cenę swoich produktów.
Przed ustaleniem najlepszej ceny produktu kluczowym czynnikiem jest rozważenie jego wartości dla konsumenta końcowego. Oto niektóre z najważniejszych pytań, jakie należy sobie zadać przed ustalaniem cen:
Ogólnie rzecz biorąc, ceny konkurencji dostarczają nam istotnych informacji rynkowych, które mogą pomóc w optymalizacji strategii cenowej, przyciągnięciu klientów i zwiększeniu sprzedaży. Badając i analizując ceny konkurencji, możesz lepiej zrozumieć ceny, jakie Twoi docelowi odbiorcy są skłonni zapłacić za Twój produkt. Pomoże Ci to w ustaleniu konkurencyjnych i atrakcyjnych cen dla potencjalnych klientów.
Jeśli cena Twojego produktu jest znacznie wyższa niż podobne produkty oferowane przez konkurencję, możesz mieć trudności z przyciągnięciem klientów. Z drugiej strony, jeśli Twój produkt jest wyceniony znacznie niżej niż konkurencja, możesz być postrzegany jako oferujący produkty niższej jakości lub tracący potencjalne zyski.
Poza tym istotne jest również uwzględnienie swojej pozycji na rynku przy poszukiwaniu najlepszej ceny. Ustalenie bardziej konkurencyjnej ceny będzie łatwiejsze, jeśli będziesz mieć dobrą pozycję rynkową i dobre umowy z dostawcami. Jeżeli tak nie jest, rozważenie innych aspektów Twojej działalności jest równie ważne, może to obejmować bezpłatną lub szybką dostawę, dobre oceny w serwisie TrustPilot lub inne korzyści związane z obsługą klienta, a tym samym pomóc w podniesieniu cen.
Połączenie wszystkich powyższych rozważań z rzeczywistymi danymi dotyczącymi reakcji konsumentów na Twoją cenę, produkty i usługi oraz miejsca, w których występuje większa konkurencja, pomoże Ci w najlepszym budowaniu strategii cenowych.
Budowanie strategii cenowych pomoże Ci ustrukturyzować swoje ceny. Daje to możliwość dostosowania oferty dla większości swojego asortymentu i utorowania sobie drogi do rozwoju. Budowanie strategii oznacza, że nie musisz wybierać tylko jednej strategii cenowej, która pasuje do wszystkich Twoich produktów; w rzeczywistości zaleca się wybranie kilku strategii cenowych w oparciu o swoje produkty.
Zbieranie danych pokazujących, skąd Twoi konsumenci najczęściej odwiedzają Twój sklep internetowy oraz z jakich poziomów cen i produktów są najbardziej zadowoleni, może pomóc w wyborze tych grup. Dane te są wartościowe przy definiowaniu cen, dzięki czemu możesz znaleźć najlepsze ceny, a nie tylko wybierać najniższe.
PriceShape to narzędzie, które może pomóc Ci poprawić wyniki biznesowe, dostarczając niezbędnych danych do stworzenia skutecznej strategii cenowej dla Twoich grup produktów. Dzięki PriceShape możesz wykorzystywać dynamiczną wycenę, aby zmaksymalizować swoje zarobki i zachować konkurencyjność.
Dynamiczną wycenę można również stosować w grupowaniu dynamicznym, co oznacza, że możesz używać tagów dynamicznych w PriceShape do ustawiania reguł cenowych produktów. Reguły te mogą opierać się na określonych kryteriach, takich jak wysoki współczynnik konwersji czy bycie liderem cenowym na rynku. Produkty spełniające wymagania stawiane przez tagi zostaną odpowiednio pogrupowane, co umożliwi Ci dynamiczne dostosowywanie cen, aby zachować konkurencyjność i maksymalizować zyski.
Tak naprawdę prawidłowe ustalanie cen produktów jest formą sztuki. Punkt wspomniany powyżej ma kluczowe znaczenie dla ustalenia właściwej strategii cenowej. Analiza wszystkich produktów i ustalanie właściwej ceny produktów jeden po drugim jest czasochłonne, szczególnie jeśli prowadzisz firmę e-commerce, w której ceny zmieniają się szybko i nieustannie. Na szczęście PriceShape może pomóc w rozwiązaniu tego problemu. PriceShape to narzędzie do ustalania cen, które jako Twój partner może pomóc Ci w prowadzeniu i rozwijaniu działalności poprzez dostarczanie danych umożliwiających ustalenie właściwej ceny dla wszystkich Twoich produktów.
Jako Twój partner pomożemy Ci w całym procesie i będziemy przy Tobie przez całą tę podróż. Zostanie Ci przydzielony własny Menedżer ds. sukcesu klienta. Nasz zespół ds. sukcesu klienta jest bardzo zaangażowany w rozwój Twojej firmy i pomaganie Ci w osiąganiu założonych celów. Z przyjemnością omówimy Twoją koncepcję strategiczną i przekażemy Ci nasze spostrzeżenia.