Blog o strategiach cenowych, optymalizacji i e-commerce

GA4 – Integracja z analityką może przynieść Ci korzyści

Autor: Sarah Fogtmand | 2023-06-19 08:57:00

Universal Analytics to wersja Google Analytics powszechnie używana przed 2020 rokiem, która zostanie zamknięta pierwszego lipca 2023 roku. System ten mierzy ruch w Twojej witrynie i generuje raporty, zbierając dane za pomocą małego fragmentu kodu dodanego do Twojej witryny. Aby nadal mierzyć ruch w witrynie i uzyskiwać dostęp do aktualnych informacji, musisz przeprowadzić migrację do najnowszej wersji Google Analytics, zwanej Google Analytics 4 (GA4).

Jeśli nie podejmiesz żadnych działań, nowa wersja GA4 zostanie automatycznie zaimplementowana i utworzona dla Ciebie wraz ze skopiowanymi konfiguracjami z Universal Analytics. Pragnę jednak zaznaczyć, że nie wszystkie Twoje konfiguracje w Universal Analytics mają bezpośredni odpowiednik w wersji GA4. Może to spowodować niekompletne ustawienia w nowej usłudze GA4.

Łączy GA4 z PriceShape

Ale dlaczego nowy Google Analytics jest tak istotny dla Twojej firmy? 

Śledzenie wydajności produktu jest niezbędne, jeśli chcesz pozostać na szczycie na niezwykle konkurencyjnym rynku. Musisz wiedzieć, jaką konwersję uzyskują Twoje produkty i kiedy się sprzedają. Gromadzenie i wykorzystywanie tych informacji może pomóc w optymalizacji strategii marketingowych i cenowych. Dzięki danym zebranym z GA4 Twoje strategie cenowe stają się bardziej szczegółowe, co ułatwia ustalenie odpowiednich strategii cenowych dla Twoich produktów.

Dzięki pakietowi PriceShapes Pro,wersję GA4 można połączyć z narzędziem PriceShape. Ta integracja umożliwi Ci korzystanie z grupowania dynamicznego na podstawie danych o wydajności pochodzących z GA4. Co więcej, możesz łatwo znaleźć produkty otwierające koszyk i produkty o wysokiej wydajności i połączyć je z informacjami pochodzącymi z analizy rynku. 

Integracja umożliwi nam także śledzenie wydajności Twojego produktu na poziomie pojedynczego produktu zestawienie tego z ceną konkurencji. Umożliwia sprawdzenie pozycji cenowej, wydajności i zysku brutto na poziomie produktu. 

Mając do dyspozycji te różne atrybuty, możemy zidentyfikować produkty o wysokiej konwersji i marży oraz mądrzej je pozycjonować, na przykład w Meta Kampaniach, umieszczając je w dodatkowym feedzie np. na Facebooku lub z powrotem w Zakupach Google. Wbrew pozorom informacje z GA4 pozwalają nam także identyfikować produkty, których sprzedaż jest powolna, lub zabezpieczać wartość zapasów na stałym poziomie, obliczając liczbę dostępnych tygodni, co można wykorzystać w strategiach cenowych.

 

Korzystne dla Twojego biznesu

Umożliwiamy bardziej zaawansowaną pracę nad strategiami cenowymi, włączając dynamiczne grupowania i dane dotyczące wydajności. 

Zapewniamy również wgląd w dane, które można wykorzystać w kampaniach marketingowych. Dostarczane są dane o produktach klasy A o wysokiej konwersji, dzięki czemu Twój zespół marketingowy może łatwo dowiedzieć się, jakie kampanie warto oferować. Ułatwia to alokację budżetu marketingowego i pozwala zaoszczędzić czas pracowników. 

Wreszcie, umożliwiamy głębsze zapoznanie się z danymi konkurencji za pomocą Podsumowania domeny. W tym podsumowaniu zapewniamy lepszy wgląd w dane konkurencji, to, gdzie są liderami cenowymi, w jaki sposób ich ceny są porównywane z Twoimi, a także dane historyczne dotyczące wskaźników.  


Jak zatem przenieść swoją usługę z Universal Analytics do wersji GA4? 

Aby rozpocząć migrację, wykonaj poniższe kroki (używając przeglądarki, a nie aplikacji mobilnej Analytics). Musisz mieć przypisaną rolę Edytora na swoim koncie. Zalecane jest ukończenie migracji w trakcie jednej sesji, a większość użytkowników wykonuje ją w ciągu 15 minut przy użyciu Asystenta ustawień GA4:

  1. Zaloguj się do Google Analytics.
  2.  Kliknij opcję Administrator ustawień (w lewym dolnym rogu) w Google Analytics.
  3.  Upewnij się, że w kolumnie Konto wybrane jest żądane konto (jeśli masz tylko jedno konto Google Analytics, zostanie ono wybrane automatycznie).
  4. W kolumnie Usługa wybierz usługę Universal Analytics, która aktualnie zbiera dane o Twojej witrynie.
  5.  W kolumnie Usługa kliknij Asystenta ustawień GA4 – pierwszą dostępną opcję.
  6. Kliknij „Rozpocznij” w sekcji „Chcę utworzyć nową usługę Google Analytics 4”.
  7. Jeśli potrzebujesz dalszej pomocy przy wyborze Asystenta ustawień GA4, zapoznaj się ze szczegółowymi instrukcjami w przewodniku „Dodawanie usługi Google Analytics 4”.

Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi przez Asystenta ustawień GA4, a po zakończeniu zobaczysz komunikat z potwierdzeniem: „Pomyślnie połączyłeś swoje usługi”. Po zakończeniu konfiguracji otrzymasz nowy identyfikator usługi, który będzie Ci potrzebny do skonfigurowania integracji z PriceShape.

Wszystkie informacje możesz wykorzystać w swoich strategiach cenowych , co pozwala na agresywne podejście do produktów tam, gdzie ma to znaczenie.

Korzyści z integracji z GA4 są naprawdę przełomowe. Aby skorzystać z tej integracji, skontaktuj się ze swoim Menedżerem ds. sukcesu klienta lub uzyskaj bezpłatne konto testowe tutaj.